Obszary obejmowane przez model CAMIO
Zarządzanie sales force:
- Optymalizacja procesu wyznaczania i realizacji celów dla sił sprzedaży – zmotywowane siły sprzedaży to fundament efektywnego, rentownego i skutecznie funkcjonującego biznesu. Ambitne, sprawiedliwe, jasno komunikowane, akceptowane i rozliczane cele postawione przed ekipą sprzedaży stanowią podstawę jej wysokiego poziomu motywacji i lojalności w stosunku do zatrudniającej ich firmy. T-jobs ma bogate doświadczenie w przygotowywaniu celów dla sił sprzedaży, które pozwalają utrzymywać wysoki poziom motywacji zespołu w połączeniu z osiąganiem założonych parametrów biznesowych.
- Szkolenie sales force – wysoki poziom wiedzy na temat technik sprzedażowych, w połączeniu ze znajomością oferowanych produktów lub usług, pomaga siłom sprzedaży w realizacji postawionych przed nimi zadań i parametrów. Managerowie T-jobs gotowi są podzielić się swymi doświadczeniami w tym zakresie, świadcząc usługi szkolenia na wszystkich szczeblach zarządzania procesami sprzedaży naszych Klientów.
- Procesy biznesowe w sales force – T-jobs ma pełną świadomość, że proste, jasne, lecz jednocześnie spełniające wymogi bezpieczeństwa i kontroli procesy biznesowe w ekipie handlowej mogą wydatnie przyczynić się do realizacji założonych parametrów i wyników sprzedaży. Bazując na naszym doświadczeniu, pomagamy projektować właściwe procesy biznesowe, które stanowić będą wsparcie dla sprzedaży produktów lub usług naszych Klientów.
Trade marketing
- Promocje in store – T-jobs konsultuje i pomaga w stworzeniu optymalnego sposobu kreowania, planowania, wdrażania i oceny działań promocyjnych, wspierających sprzedaż produktów lub usług naszego Klienta w punktach sprzedaży.
- Merchandising – pomagamy stworzyć zasady i podręczniki merchandisingu, maksymalizując efekty ekspozycyjne i sprzedażowe produktów lub usług naszych klientów.
- Programy lojalnościowe – współtworzymy z naszymi Klientami programy lojalnościowe, budujące długotrwałe i efektywne relacje biznesowe między naszym Klientem, a jego odbiorcami, które skutecznie wpływają na efekty sprzedażowe i dystrybucyjne.
Portfolio produktów
- Optymalizacja wielkości portfolio – T-jobs ma bogate doświadczenie w optymalizacji liczby produktów lub usług, oferowanych przez naszych Klientów. Mamy pełną świadomość, że zbyt długa oferta powoduje rozproszenie uwagi ekipy sprzedaży i w rezultacie pogarsza jej efektywność i wyniki. Pomagamy naszym Klientom wybrać te produkty lub usługi, które są najbardziej istotne z punktu widzenia zdefiniowanych kryteriów.
- Priorytetyzacja oferowanych produktów lub usług – poza optymalizacją wielkości portfolio, należy jednoznacznie określić priorytety sprzedażowe, zgodnie z ustalonymi kryteriami (np. rentowność, konkurencyjność, innowacyjność, etc.). T-jobs pomaga w określeniu i wprowadzeniu takich właśnie priorytetów.
- Właściwy mix usługa/produkt/kanał sprzedaży – T-jobs ma pełną świadomość, że niemożliwe i niewłaściwe jest oferowanie identycznych produktów i poziomów obsługi we wszystkich obszarach działalności i segmentach rynku naszych Klientów. Dlatego też, pomagamy naszym Klientom we właściwym doborze oferowanych produktów lub usług i poziomu obsługi dla różnych segmentów rynku i obszarów biznesowych.
Wynagradzanie pracowników
- Systemy premiowe i bonusowe dla pracowników oraz programy motywacyjne – nieodłącznym elementem wysokiej motywacji ekipy sprzedaży są skorelowane z postawionymi celami, proste i zrozumiałe zasady wynagradzania za ich osiągnięcie. Zbyt skomplikowany i wielowymiarowy system premiowy powoduje znaczące obniżenie poziomu motywacji pracowników. Zdając sobie z tego sprawę, managerowie T-jobs przygotowują wspólnie z naszym Klientem systemy motywacyjne, które wspierają realizację celów biznesowych, jednocześnie zachowując wymóg prostoty i jasności.
- Ścieżka kariery – ambitni, uzdolnieni, ciężko pracujący i wyróżniający się pracownicy ekipy sprzedaży powinni mieć świadomość możliwości awansu, rozwoju zawodowego i nowych wyzwań, którym będą mogli sprostać w przyszłości. Stworzenie takiej właśnie „ścieżki kariery” jest jednym z nieodzownych elementów motywowania sił sprzedaży naszego Klienta. T-jobs pomaga w stworzeniu programów rozwoju i awansu pracowników ekipy handlowej.
Systemy raportowania
- SFA (mobilne systemy nadzorowania i raportowania pracy sales force) – wsparcie i automatyzacja procesów sprzedażowych w kombinacji z kontrolą realizacji założonych parametrów to niezwykle istotny element aktywności związanej z zarządzaniem ekipą sprzedaży i z maksymalizacją prawdopodobieństwa realizacji założonych celów biznesowych. Aktualność, poprawności i szybki dostęp do parametrów pracy ekipy handlowej jest skarbem dla osób zarządzających sprzedażą i siłami sprzedaży. T-jobs, dysponuje stworzonym na nasze zamówienie i według naszych założeń zaawansowanym systemem SFA. Nasi managerowie pomogą naszym Klientom w wyborze, wdrożeniu i optymalizacji parametrów pracy systemów SFA.
- Funkcja motywacyjna systemów SFA – właściwe sparametryzowany, zrozumiały i przyjazny w użytkowaniu dla ekipy handlowej system SFA pełni ważną rolę wspierającą wysiłki ekipy (automatyzacja) i motywacyjną (przejrzystość i dostępność danych) dla ekipy sprzedaży. Nasze doświadczenie z wielu projektów pozwala nam na wspieranie naszych Klientów w wykorzystaniu systemów SFA do podnoszenia poziomu motywacji ich sił sprzedaży.
Kanały sprzedaży
- Optymalizacja kanałów sprzedaży i channel mix – właściwy dobór strategicznych kanałów sprzedaży produktów lub usług naszych Klientów ma istotny wpływ na osiągane rezultaty biznesowe. Priorytetyzacja określonych kanałów sprzedaży (channel mix), pozwala optymalnie alokować siły i środki i unikać zbędnego marnotrawienia zasobów. Mamy tego pełną świadomość w T-jobs i jesteśmy gotowi wesprzeć naszych klientów w procesie optymalizowania wysiłków, zmierzających do zwiększania efektywności pracy sił sprzedaży.
- Profitowość kanału sprzedaży – nieodłącznym elementem, który pozwala na właściwe wykorzystanie zasobów w dziale sprzedaży jest analiza rentowności poszczególnych kanałów sprzedaży. T-jobs ma szerokie doświadczenie i niezbędną metodologię, pozwalającą analizować profitowość poszczególnych kanałów sprzedaży produktów lub usług naszych Klientów.